Rivalul Dacia, prezentat oficial: ce consum are Ford Puma produs la Craiova
Ce a făcut Dacia din Mioveni are șanse Ford să facă din Craiova. Cel mai așteptat model, prezentat în urmă cu câteva câteva, e Ford Puma. De acum, producția a început oficial și avem câteva date oficiale despre mașină.
Din 8 octombrie, Ford produce la Craiova modelul Puma. Concurează cu mai multe modele de la Dacia și e, în primul rând, o alternativă mai bună, pentru că poate fi cumpărat și în versiune hibridă. Ford Puma se alătură gamei extinse de SUV-uri şi de crossovere Ford din Europa, inclusiv Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge şi noul Explorer Plug-In Hybrid.
Compania americană a demarat în 2018 un proces destul de amplu de angajare a aproximativ 1.700 de oameni (are 6.000 de angajați în prezent). Totodată, a investit aproximativ 200 de milioane de euro în uzina din Craiova. Investiţia totală a Ford la Craiova se ridică la aproximativ 1,5 miliarde euro de la preluare în 2008.
Ce consum are Ford Puma și cu ce motorizări poate fi cumpărată
Conform datelor oficiale comunicate de companie, modelul Puma poate fi cumpărat în versiunea Ford EcoSport cu 110-111 g/km emisii CO2 și un consum de 4,2 litri la 100 kilometri. Totodată, există și versiunea EcoBoost Hybrid cu 99 g/km emisii CO2 și consum de 4,3 l/100 km.
Mașina beneficiază și de un spațiu de încărcare de 456 litri.
Printre variantele speciale se numără Ford Puma ST-Line inspirat din gama Ford Performance şi varianta Ford Puma Titanium X. Aceasta din urmă a fost prezentată pentru prima dată în septembrie la Salonul Auto de la Frankfurt, Germania.
De ce Ford e cu un pas înaintea Dacia cu acest model produs în România
De la 1 ianuarie 2020, Dacia se va găsi într-o situație dificilă. Mai multe dintre modelele pe care le vinde depășesc limita de poluare pe care Uniunea Europeană o impune. Conform cifrelor de vânzări, Dacia Duster a fost un succes pentru grupul Renault. Dar fix mașina aceasta, cu motorul TCe de 130 CP e într-o poziție dificilă. E urmată de Dokker și Lodgy. Astfel, de la 1 ianuarie, amenda pentru Duster ar putea ajunge la 1.629 de euro. Pentru Lodgy, de exemplu, cu motorul TCe de 100 CP ar fi de 1.172 euro.
Uniunea Europeană va coborî de la 1 ianuarie 2020 pragul emisiilor de CO2. Astfel, tot ce-i sub 110 g/km e în regulă, nu plătește nimic în plus. Din 2021, pragul va scădea la 95 g/km. Astfel, în funcție de cât poluează fiecare mașină, cu atât crește penalizare. Lodgy, de exemplu, la 134 k/km, înseamnă penalizarea mai sus menționată.
De cealaltă parte, Ford are alt plan. Puma e unul dintre cele 17 vehicule electrificate pe care le va lansa în Europa până în 2024. Opt vor fi lansate în 2019. Totodată, compania a anunţat că fiecare nou autoturism pe care îl va lansa va include o opţiune electrificată: mild-hybrid (cum e Ford Puma), full-hybrid, plug-in hybrid sau full-electric.
Astfel, în competiția cu Dacia pe preț, oferă una dintre cele mai cuprinzătoare game de opţiuni electrificate pentru clienţii europeni. Ford se aşteaptă ca motoarele electrice să reprezinte mai mult de jumătate din vânzările de autoturisme ale companiei până la sfârşitul anului 2022.